Використання інноваційних технологій в корекційній роботі закладів дошкільної освіти
16 листопада 2023 року на базі ЗДО № 1 «Зіронька» директором Яготинського ЦПРПП Оксаною Миненок було проведено засідання професійної спільноти вчителів-логопедів закладів дошкільної освіти. Темою засідання було: «Використання методів та прийомів ТРВЗ в корекційно-розвивальній роботі з дітьми дошкільного віку з мовленнєвими порушеннями». Мета якого полягала у вдосконаленні досвіду вчителів –логопедів у формуванні і розвитку дітей дошкільного віку з мовленнєвими порушеннями, використовуючи методи та прийоми ТРВЗ.
З досвідом роботи ЗДО №1 «Зіронька» щодо організації корекційної роботи в закладі ознайомила учасників директор Лілія Гаврущенко, наголосивши, що для розвитку пізнавального інтересу до навколишнього світу у дітей – логопатів слід максимально використовувати інноваційні методики, серед яких є теорія розвитку винахідницьких завдань.
Практичний блок заходу продовжила вчитель-логопед ЗДО № 1 «Зіронька» Оксана Дудка, яка провела корекційне заняття з дітьми логопедичної групи на тему : «Як котик Мурчик в дитячому садочку побував». Діти разом з педагогом використовуючи дихаючі та артикуляційні вправи зігрівали котика, який намок під осіннім холодним дощем. Потім, тренуючи пальчики, допомагали йому виправити «шкоду» - змотати клубок ниток. Граючись з Мурчиком в ігри, вихованці збагачували словниковий запас та розвивали зв’язне мовлення. Оксана Вікторівна вчила дітей висловлювати свою думку, складати описові розповіді, використовуючи прийом емпатії, схеми; знаходити пряму аналогію за кольором, формою, розміром, особливостями будови, смаком. Під час ігор педагог використовувала схематичні позначення, які спонукали малят творчо мислити, розгадувати загадки, розширювати мовленнєві ресурси дітей.
Продовжуючи обмін досвідом, вчитель-логопед ЗДО № 4 «Пролісок» Тетяна Твердохліб ознайомила з іграми з елементами ТРВЗ, які допоможуть сформувати творчі здібності дошкільнят на корекційному занятті, поділилася практикою використання дидактичних ігор у роботі з подоланням мовленнєвих порушень у дошкільників. А також Оксана Вікторівна наголосила, що використання методів та прийомів ТРВЗ стимулюють підвищення активності дитини у всіх сферах її розвитку та розкриває творчий потенціал дошкільника.
Наприкінці засідання професійної спільноти директором Яготинського ЦПРПП Оксаною Миненок було надано методичні рекомендації та підведено підсумки.